Få overblik over indholdet i iForløbet. | | Tryk på ‘Brug dette iForløb’, hvis du vil bruge det i din klasse. Derefter skal du navngive og oprette forløbet. Når det er gjort, kan du finde det i fanebladet ‘Kopierede iForløb’ på MinKonto, og nu kan du tilpasse forløbet efter behov og dele det med dine elever og kolleger. |
Kernestof
- Samfundsmæssige forhold: Innovations betydning på samfundsniveau
- Samfundsmæssige forhold: Faktorer der fremmer og hæmmer innovation nationalt og globalt
Faglige mål
- Eleven skal kunne afgøre, hvilke forhold der har betydning for innovation i samfundet, og derigennem demonstrere viden og kundskaber om fagets identitet og metoder.
- Eleven skal kunne bearbejde og præsentere informationer med relevans for innovationsprocessen samt forstå informationernes anvendelighed.
- Eleven skal kunne kommunikere og skabe samarbejde i innovationsprocessen, herunder i samspil med andre fag.
Centrale teorier og modeller
- BNP og velstand
- Måling af innovationsaktiviteter
- Faktordrevne, effektivitetsdrevne og innovationsdrevne økonomier
- Porters diamantmodel
- Velfærdsstat og konkurrencestat
Omfang
Grad af elevautonomi
Copyright forfatterne og Systime A/S
2021