Få overblik over indholdet i iForløbet. | Tryk på ‘Brug dette iForløb’, hvis du vil bruge det i din klasse. Derefter skal du navngive og oprette forløbet. Når det er gjort, kan du finde det i fanebladet ‘Kopierede iForløb’ på MinKonto, og nu kan du tilpasse forløbet efter behov og dele det med dine elever og kolleger. |
EU fylder meget i medierne, men det fylder faktisk også meget i vores hverdag, uden vi er særligt bevidste om det. En meget stor del af de love vi har i Danmark, og de forhold som vi lever under, er besluttet i EU. Derfor er det også vigtigt at vide, hvordan EU er bygget op, hvordan beslutninger bliver taget, og hvordan det påvirker vores hverdag.
Der er mange meninger om EU, og det er vigtigt både at tage stilling til sine egne holdninger og lytte til andres.
Arbejdet med EU kan tage udgangspunkt i mange problemstillinger. I dette forløb er der mulighed for både at arbejde snevert med EU og tilknyttede institutioner og mere bredt med sammenhæng til Danmark og konkrete problemstillinger, hvor EU spiller en rolle.
Du kan arbejde med EU både i Samfundsfag alene eller tværfagligt sammen med fx Engelsk eller Erhvervsfag.
Målgruppe: EUD / EUX
Fag: Samfundsfag - niveau E/D/C
Tid: Afsæt 6-8 lektioner til forløbet
Elevforudsætninger:
iForløbet EU på kryds og tværs kræver ingen deltagerforudsætninger
Kernestof:
iForløbet EU på kryds og tværs fokuserer på følgende faglige mål fra Samfundsfag:
Læringsressourcer:
iForløbet EU på kryds og tværs peger ind i udgivelserne:
Didaktik:
iForløbet er et digitalt undervisningsforløb, der ikke kræver samtidig tilstedeværelse af lærer og elev og kan gennemføres individuelt, parvist eller i grupper
Test