Få overblik over indholdet i iForløbet. | | Tryk på ‘Brug dette iForløb’, hvis du vil bruge det i din klasse. Derefter skal du navngive og oprette forløbet. Når det er gjort, kan du finde det i fanebladet ‘Kopierede iForløb’ på MinKonto, og nu kan du tilpasse forløbet efter behov og dele det med dine elever og kolleger. |
Kernestof
- Forretningsmodeller og værdiskabelse: Forretningsmodeltyper
- Foretagsomhed: Entreprenørielle handlinger
- Kreativitet og idégenerering: Innovationsprocesser
- Kreativitet og idégenerering: Metoder til divergent og konvergent tænkning
- Samarbejde og organisering: Kommunikation
- Samarbejde og organisering: Netværk og interessenter
Faglige mål
- Eleven skal kunne identificere, formulere og vurdere muligheder for værdiskabende handling gennem innovative processer
- Eleven skal kunne anvende innovationsbegreber og innovationsmodeller
- Eleven skal kunne gennemføre innovationsprocessen og ræsonnere over elementerne fra idé til værdiskabende handling
- Eleven skal kunne kommunikere og skabe samarbejde i innovationsprocessen
Centrale teorier og modeller
- Innovative kompetencer
- Adizes teamroller
- Netværk
- Effectuation
- Job, pain og value proposition
- Ideudviklingsmetoder
- Idevurderingsmetoder
- Regnskab
- Økonomisk bæredygtighed
Omfang
- 10 – 12 moduler. Projektet bør strække sig over 1-2 måneder, hvor eleverne selv har tid til at arbejde med projektet i fritiden
Grad af elevautonomi
Copyright forfatterne og Systime A/S
2021