Få overblik over indholdet i iForløbet. | | Tryk på ‘Brug dette iForløb’, hvis du vil bruge det i din klasse. Derefter skal du navngive og oprette forløbet. Når det er gjort, kan du finde det i fanebladet ‘Kopierede iForløb’ på MinKonto, og nu kan du tilpasse forløbet efter behov og dele det med dine elever og kolleger. |
Kernestof
- Behov og muligheder: Marked, kunder og brugere
- Behov og muligheder: Diffusion og adoptanter
- Kreativitet og idegenerering: Metoder til divergent og konvergent tænkning
- Kreativitet og idegenerering: Innovationsprocesser
- Kreativitet og idegenerering: Designprocesser og visualisering
- Foretagsomhed: Entreprenørielle handlinger
Faglige mål
- Eleven skal kunne identificere, formulere og vurdere muligheder for værdiskabende handling gennem innovative processer
- Eleven skal kunne anvende innovationsbegreber og innovationsmodeller
- Eleven skal kunne gennemføre innovationsprocessen og ræsonnere over elementerne fra idé til værdiskabende handling
- Eleven skal kunne bearbejde og præsentere informationer med relevans for innovationsprocessen samt forstå informationernes anvendelighed
Centrale teorier og modeller
- Designprocesmodellen
- Brugerrejse
- Personas
- Rapid prototyping
- Innovative kompetencer
- Stage Gate modellen
- Lean Startupmodellen
Omfang
- 10 – 12 moduler a 60 min.
Grad af elevautonomi
Copyright forfatterne og Systime A/S
2021