Få overblik over indholdet i iForløbet. | Tryk på ‘Brug dette iForløb’, hvis du vil bruge det i din klasse. Derefter skal du navngive og oprette forløbet. Når det er gjort, kan du finde det i fanebladet ‘Kopierede iForløb’ på MinKonto, og nu kan du tilpasse forløbet efter behov og dele det med dine elever og kolleger. |
Forløbet dækker over 2 – 4 lektioner. De 3 dele fungerer hver for sig og er tiden knap, kan del 2 udelades.
Del 1
Afsæt 30 min til opgave 1 og 2.
Opgave 1 – 4 : Sangen kan give en god debat, om hvad der hæmmer og fremmer kreativitet og innovativ tilgang. Se på fordele og ulemper for den lille dreng – og for samfundet ved at han gør som der bliver sagt.
Debatten kan fx relatere til to centrale mål med undervisningen i innovation, der kræver foretagsomhed eller handlekompetence og mod til at gå nye veje:
Del 2
Til denne del inviteres tidligere innovationselever.
Del 3
Her forudsættes at eleverne er introducerede til en række begreber (se opgaven), enten på forhånd eller løbende i forbindelse med de enkelte delopgaver.
Test