Få overblik over indholdet i iForløbet. | Tryk på ‘Brug dette iForløb’, hvis du vil bruge det i din klasse. Derefter skal du navngive og oprette forløbet. Når det er gjort, kan du finde det i fanebladet ‘Kopierede iForløb’ på MinKonto, og nu kan du tilpasse forløbet efter behov og dele det med dine elever og kolleger. |
Forløbstype:
4 korte let stilladserede forløb
Arbejdsform:
Pararbejde / gruppearbejde
Varighed:
Hvert af de fire forløb varer 2 til 4 x 45 minutter + lektier.
Formål med forløbet:
Eleverne skal:
Kernestof og centrale begreber:
Brug bogen Deleøkonomi-platformsøkonomi
Kap. 4. Forretningsmodeller (Forløb 1)
Brug evt. Innovationsgrundbogencb.systime
Eller bogen INNO. Systime (Forløb 4)
Bilagsmateriale:
Niyongabo Delex: "Mdundo, a streaming service in Kenya is ready to cover the African continent", regionweek.com, 12.12.2018
Carsten Holm: "Danske Martin streamer musik til 12 millioner afrikanere: Det handler ikke om at give til de fattige", DR.dk, 25.03.2018
Mdundomusic: "How does artists benefit from Mdundo?", YouTube.com, 30.06.2017
Mdundomusic: "How musicians benefit from Mdundo.com", YouTube.com, 06.10.2014
We Are Social: "Digital in 2018 in Eastern Africa Part 1 - North", slideshare.net, 29.01.2018
Ryan Jung & Flavio Feferman: "The Development of the Kenyan Mobile Ecosystem", files.ihub.co.ke
Tip til underviseren:
De fire forløb er adskilte, så man kan plukke de dele ud, som man ønsker at beskæftige sig med.
Giv kernestoffet for som lektie inden lektionen.
Produktkrav:
Der kan laves oplæg efter hvert forløb.
Forløb 4 kan evt. munde ud i et notat.
Evaluering:
Evt. fremlæggelse for opponentgrupper
Test