Få overblik over indholdet i iForløbet. | Tryk på ‘Brug dette iForløb’, hvis du vil bruge det i din klasse. Derefter skal du navngive og oprette forløbet. Når det er gjort, kan du finde det i fanebladet ‘Kopierede iForløb’ på MinKonto, og nu kan du tilpasse forløbet efter behov og dele det med dine elever og kolleger. |
Dette iForløb bygger på og er inspireret af karrierelæringsmodellen, men er tilpasset, så spørgsmål og øvelser er konkretiserede.
Karrierelæring dækker de tre væsentligste videns- og erfaringsdimensioner af gymnasieelevernes karrierelæring og karrierekompetencer:
Det handler kort om, at eleven skal opnå større bevidsthed om, hvilke muligheder og kompetencer fagene åbner op for, og hvad de forskellige muligheder indebærer.
IForløbet Karrierelæring - small:
Benyt gerne EMU´s pjece om karrierelæring, hvor der er mulighed for at udvikle spørgsmål, der passer endnu bedre til den konkrete læringssituation.
De tre iForløb kan bruges enten hver for sig eller som et løbende forløb henover de tre gymnasieår.
Omfang og tidsforbrug:
Placering i uddannelsen/årshjulet:
De tre iForløb kan bruges enten hver for sig eller som et løbende forløb henover de tre gymnasieår.
Det er optimalt at bruge iForløbene løbende alt efter, hvor meget tid du vil afsætte til karrierelæring. Dog vil det være at foretrække, at iForløbet Karrierelæring - large lægges i slutningen af andet år eller tredje år, da forløbet kræver, at eleverne har en basal viden omkring bruge af fagenes metoder.
Test