Kommerciel kommunikation & blogs

Få overblik over indholdet i iForløbet.

Tryk på ‘Brug dette iForløb’, hvis du vil bruge det i din klasse. Derefter skal du navngive og oprette forløbet. Når det er gjort, kan du finde det i fanebladet ‘Kopierede iForløb’ på MinKonto, og nu kan du tilpasse forløbet efter behov og dele det med dine elever og kolleger.

Om dette iForløb

  • Målgruppe:Dansk A
  • Tid:Ca. 8 moduler á 90 min.
  • Progression:Elever på anden eller tredje årgang. De faglige begreber og mål samt formidlingsevner er på et taksonomisk niveau, der - i nogen grad - stiller krav til tidligere faglig viden, elevernes faglige selvsikkerhed samt kendskab til undervisning.
  • Faglige mål:Viden om og erfaring med sproglig, kommunikativ og mediefaglige analytiske og metodiske tilgange samt kendskab til forskellige tilgange til kommerciel kommunikation og reklamer. Det er dertil et væsentligt fagligt mål, at eleverne arbejde lige dele produktivt, refleksivt og dialogisk med integration af faglig viden i deres digitale tekster.
  • Materiale:iBøger fra Systime, lyd, video og øvrigt materiale fra eksterne kilder samt en række it-didaktiske værktøjer.
  • iBøger®:
    • Håndbog til dansk – litteratur, sprog, medier. Af Ole Schultz Larsen
    • Begreb om dansk. Litteratur, sprog og medier. Af Birgitte Darger, Kasper Lezuik Hansen og Claus Nielsen
    • Grundbog til dansk. Af Henrik Poulsen
  • Forslag til opgave
    • Brug elevernes blogskrivning som en procesopgave, hvor deres fem udarbejdede indlæg udgør det tekstlige indhold sammen med kommentarer på medstuderendes blogs.