FN's verdensmål 14: Livet i havet

Få overblik over indholdet i iForløbet.

Tryk på ‘Brug dette iForløb’, hvis du vil bruge det i din klasse. Derefter skal du navngive og oprette forløbet. Når det er gjort, kan du finde det i fanebladet ‘Kopierede iForløb’ på MinKonto, og nu kan du tilpasse forløbet efter behov og dele det med dine elever og kolleger.

Om dette iForløb

iForløbet er et tværfagligt forløb, der sætter fokus på plastikforurening og på Verdensmål 14: Livet i vand.

På en praksisrettet måde arbejder eleverne integreret med fagbegreber fra dansk og samfundsfag, og forløbet klæder eleverne på til at forholde sig til deres omverden på en praktisk måde gennem produktion af en stop-motion film.

Forløbet lægger vægt på følgende fag:

  • Dansk
  • Dansk som andetsprog
  • Samfundsfag

Eleverne kan aflevere følgende i deres præsentationsportfolio:

  • Opgave 2.3: Videointerview om FN´s Verdensmål
  • Opgave 4.1: Mine eksempler på logos, etos og patos (G + dsa)
  • Opgave 5.1: Kommunikationsstrategi
  • Opgave 5.2: Drejebog for stop-motion film
  • Opgave 6.1: Stop- motion-film om plastikforuerning (Problemer/ løsninger)

Tilpas iForløbet og gør det til dit eget

  • Hvis dine elever har adgang til nogle, men ikke alle iBøger® i forløbet, kan du fokusere på bestemte dele af forløbet ved skjule udvalgte moduler og elementer.
  • Hvis du fx gerne vil inddrage en artikel som en del af forløbet, kan du tilføje et nyt element eller modul i forløbet og linke til artiklen.