Forløbet om reklamer er bygget op med udgangspunkt i de grundlæggende begreber og analysemodeller for arbejdet med reklamer i trin 1 til 3. Indholdet dækker, hvad man kan forvente til niveau E og som fundament for de følgende niveauer.
I trin 4 og 5 tilføjes indhold om argumentation og livsstil, hvilket kan dække indhold til niveau D.
Trin 6 til 8 omhandler emner som fx psykologi, intertekstualitet og diskurs. Det er tænkt som emner, der kan indgå på niveau C.
Trin 9 og 10 om markedskommunikation og reklamefilm kan være et relevant supplement på alle niveau.
Til sidst rundes forløbet af i trin 11 og 12.
Opgaverne kan løses individuelt eller i grupper.
Fælles gennemgang af svar på klassen. Nogle opgaver kan også løses ved brug af video og andre medier.
Læringsressourcer:
iForløbet Reklamer trækkker på flere udgivelser til dansk:
- iDansk
- Textanalyse
- Håndbog til dansk
- Sprog i brug
- Begreb i dansk