Søstrene Grene (segmentering)

Om dette iForløb

Intro

Forløbet fokuserer på kernestofområdet segmenetring.

Afhængig af hvilket niveau klassen befinder sig på, kan man afgrænse opgaven til at omfatte det danske marked eller et eller flere specifikke markeder.

Forløbet svarer til 2 timers undervisningstid, hvis segmenteringsstoffet er kendt.

Forarbejde

iForløbet forudsætter, at eleverne har arbejdet med segmentering før, og iForløbet har til formål at repetere stofområdet.

Forløbet Forløbet består dels af selvstændig gennemgang eller repetition af segmenteringsstoffet samt casearbejde.
Opgave

Der indgår to selvrettende quizzer i forløbet: en der afdækker elevens forståelse af segmenteringsteorien og en, der tjekker elevens forståelse af virksomhedscasen.

Herudover skal eleverne udarbejde en præsentation, som viser deres løsningsforslag til casespørgsmålene.

Feedback

Ved at bruge quizdeling kan du som lærer tjekke, at eleverne har løst quizzerne og svaret på spørgsmålene.

Du kan samle op til casebevarelsen i præsentationsform på forskellig vis: fremlæggelse på klassen, i matriksgrupper eller det kan tælle som en aflevering.