Screening identificerer specifikke matematikvanskeligheder

“Det at hjælpe elever med matematikvanskeligheder kan betyde alverden for deres studie og fremtidige liv.”, fortæller Louise Pold Kruse, der er matematikvejleder på Horsens Statsskole.

Hun og kollegaen Signe Stougaard screener hvert år mere end 300 elever og arbejder målrettet på at hjælpe de elever, som har specifikke matematikvanskeligheder.

I arbejdet med at identificere elever, som kan have specifikke matematikvanskeligheder, anvender de Screening – Matematikvanskeligheder fra Systime, som de to undervisere selv har været med til at udvikle.

Hvordan griber man arbejdet med specifikke matematikvanskeligheder an på skolen?

Gratis prøveadgang til Screening blandt lærere og vejledere

Specifikke matematikvanskeligheder – sådan kan forløbet se ud

  1. Screening af alle elever omkring skolestart

  2. Opsamling på screeningen

  3. Udvælgelse af elever der kan have specifikke vanskeligheder i matematik

  4. Nærmere undersøgelse af om eleverne har specifikke vanskeligheder

  5. Ansøgning om SPS-timer

  6. Bevilling af støtte

  7. Målrettet indsats for at afhjælpe problemer.

Screeningspakker

Se Systimes udvalg af forskellige screeninger på screening.systime.dk


Vis alle nyheder