Elevanmeldelse: Plus A2 stx

"Generelt finder jeg virkelig denne Systime iBog god og brugbar, fordi den er så simpel at finde rundt i og besidder al viden og er underbyggende til selv at kunne løse opgaver", sådan skriver Sofie fra 2g på Aarhus Katedralskole bl.a i sin anmeldelse af Plus A2 stx.

Systimes matematikbog for stx-elever i 2.g er uden tvivl min mest anvendte iBog. Bogen berører hele pensum herunder logaritmefunktioner, trigonometriske funktioner, differentialregning, sandsynlighedsregning og statistik. Bogen er opstillet efter denne rækkefølge, hvilket gør den strukturmæssigt vildt nem at navigere rundt i, både i forhold til forskellige underemner, opgaver og eksempler. Det, der virkelig gør denne bog god, er, at iBogen formår at hjælpe eleven i dybden med ethvert perspektiv af det matematiske område. Under hvert underemne står der skrevet teori, som er meget dybdegående og fyldt med eksempler. Efter teorien står der altid korte og præcise definitioner/sætninger, eksempler og matematiske beviser. Løbende eller nederst på siden er der opgaver, som passer til eksemplerne og den lærte teori, hvilket igen fungerer super godt og gør det nemmere for brugeren at huske den nye viden. Ofte er der interaktive øvelser, som gør det nemmere at forholde sig til teorien, idet teorien rent faktisk bliver praktisk. Dette er en klar fordel ved at have en iBog i matematik, selvom det kan være hårdt at læse alting på computer. En anden fordel ved Systimes matematik iBog er dens omfattende værktøjer til blandt andet regression og grafregning.

Plus A2 er gennemgående overskuelig, da man i faget matematik har alt teori samlet et sted, modsat andre fag, hvor forskellige bøger dækker forskellige emner.

Generelt finder jeg virkelig denne Systime iBog god og brugbar, fordi den er så simpel at finde rundt i og besidder al viden og er underbyggende til selv at kunne løse opgaver. Layoutmæssigt er bogen dog ikke tilpasset til en mac-computers opstilling på safari, da genvejstasterne til værktøjerne bliver forstørret, hvilket gør, at man ikke kan læse hvilke genvej, der fører til hvilket værktøj (red. dette kritikpunkt er, siden anmeldelsen blev skrevet, blevet rettet). 

Sofie Mosegaard, 2g på Aarhus Katedralskole med studieretningen matematik og samfundsfag.


Vis alle nyheder