sysTIMES magasinet 2020 er udkommet

Her skriver vi om aktuelle forskningsprojekter, beretninger fra klasselokalet og bud på nyt og tidssvarende undervisningsmateriale, der er didaktiseret og opdateret efter seneste læreplaner. Sidst men ikke mindst ser vi tilbage på Systimes 40 årige historie.

Du kan nu læse vores nye sysTIMES magasin online.

Når digital teknologi udvikler sig, udvikler også fagene sig. Sådan siger forskningsleder på DiDaK: et projekt som netop er afsluttet på Aarhus Universitet. På side 42 i magasinet kan du læse mere om projektet, som bl.a. konkluderer, at fagfaglighed og digital faglighed smelter sammen i fagene.

Også lærerrollen forandres i takt med, at digitalisering kommer ind på skolerne. Ph.D. stipendiat Morten W. Bülow ser nærmere på den ændrede lærerrolle. Læs Morten W. Bülows indlæg på side 46.

Da Systime i år kan fejre 40 års jubilæum, har vi dedikeret en del af magasinet til os selv, vores forfattere og deres udgivelser. Vi har bl.a. ladet nogle af de forfattere, redaktører og samarbejdspartnere, som har været med på hele eller dele af turen fra 1980-2020, fortælle om deres møde med Systime.

Sidst men ikke mindst kan du møde forfatterne bag en række udgivelser, der er på trapperne eller lige udgivet. Det drejer sig bl.a. om et nyt, tidssvarende begyndersystem til fransk, en iBog® til billedkunst, der vender faget på hovedet og tager favntag med nye, digitale funktioner, en kort litteraturhistorie, som gør op med den gængse periodefiksering og en ny stjerne på himlen, iBogen Astronomi, der bringer eleverne tæt på forskningen.

Rigtig god læsning!


Vis alle nyheder