Nye stofområder er på vej ind i Marketing

Forfatterteamet er i fuld gang med at tilføje nye stofområder til Marketing, så grundbogen til afsætning dækker alle stofområder fra grundforløbet til A-niveau. Materialet er gennemrevideret med helt nye modeller, teorier, eksempler og cases.

Stukturen i grundbogen følger fortsat læreplanens struktur, så de nye stofområder til A-niveau tilføjes der, hvor de naturligt hører til. A-stoffet er samlet i 10 nye kapitler:

9. Internationalisering

10. Strategiske analyser

12. Segmentering i internationalt perspektiv

13. Segmentering på producentmarkedet

17. Produkt i internationalt perspektiv

19. Pris i internationalt perspektiv

21. International distribution

23. International promotion

24. Marketingmix i internationalt perspektiv

25. Marketingplan

De nye kapitler bygger dermed videre på det didaktiske spiralprincip, der kendetegner grundbogen.

Det er især den internationale dimension, som træder tydeligere frem på A-niveauet. En række af stofområderne fra B-niveau løftes til et højere og mere komplekst niveau på A-niveau , fx kapitel 10. Strategiske analyser. Herudover er der også stof om producentmarkedet på et højere niveau. ligesom det helt nye stofområde Marketingplan er med.

De nye stofområder tilføjes i en åben proces, så følg allerede med nu. Kernestoffet er klar til brug i maj og vil udkomme som papirbog. Interaktive quizzer, opgaver og cases tilføjes til iBogen, og vil være klar til skolestart.


Vis alle nyheder