Er du mediefagslærer og har brug for reformhjælp?

Fortvivl ikke! Om kort tid udkommer lærebogen De korte medieformater, der indeholder selvstændige kapitler om traileren, titelsekvensen, musikvideoen, kampagnespottet (herunder reklamer) og digitale fortællinger så som vlogs, hauls og selvpræsentationer. Altså en lang række af kendte og måske mindre kendte formater. Alle kapitler har en gennemgående opdeling i karakteristika, genre, produktions- og markedsforhold, målgruppeforhold […]

Fortvivl ikke!

Om kort tid udkommer lærebogen De korte medieformater, der indeholder selvstændige kapitler om traileren, titelsekvensen, musikvideoen, kampagnespottet (herunder reklamer) og digitale fortællinger så som vlogs, hauls og selvpræsentationer. Altså en lang række af kendte og måske mindre kendte formater. Alle kapitler har en gennemgående opdeling i karakteristika, genre, produktions- og markedsforhold, målgruppeforhold og formatets historie. Det er altså muligt at gå i dybden med ét format, men det er også oplagt at arbejde på tværs af formaterne.

I bogens introdel gøres der et relativt stort nummer ud af at sætte ord på kontekstbegrebet, som fylder mere og mere i nutidens mediefagsundervisning. Produktion, distribution og mediebrug er overskrifter i dette hovedkapitel, men bogen definerer også vanskelige begreber som paratekst, intertekstualitet, tværmedialitet, metarefleksivitet og branding.

Vi har ikke glemt den praktiske dimension. Bogen rundes af med et afsnit udelukkende dedikeret til produktion. Både små øvelser der kan klares på mindre end 30 min. og skitser af projekter som bedst egner sig til pilot- eller eksamensproduktioner.

Læs mere om bl.a. musikvideoen

Med venlig hilsen

Henning Bøtner Hansen og Maria Rebekka Holm Andersen

Forfattere til De korte medieformater


Vis alle nyheder