Produkter til unge hjemløse

Få overblik over indholdet i iForløbet.

Tryk på ‘Brug dette iForløb’, hvis du vil bruge det i din klasse. Derefter skal du navngive og oprette forløbet. Når det er gjort, kan du finde det i fanebladet ‘Kopierede iForløb’ på MinKonto, og nu kan du tilpasse forløbet efter behov og dele det med dine elever og kolleger.

Om dette iForløb

Kernestof

  • Behov og muligheder: Marked, kunder og brugere
  • Behov og muligheder: Diffusion og adoptanter
  • Kreativitet og idegenerering: Metoder til divergent og konvergent tænkning
  • Kreativitet og idegenerering: Innovationsprocesser
  • Kreativitet og idegenerering: Designprocesser og visualisering
  • Foretagsomhed: Entreprenørielle handlinger

Faglige mål

  • Eleven skal kunne identificere, formulere og vurdere muligheder for værdiskabende handling gennem innovative processer
  • Eleven skal kunne anvende innovationsbegreber og innovationsmodeller
  • Eleven skal kunne gennemføre innovationsprocessen og ræsonnere over elementerne fra idé til værdiskabende handling
  • Eleven skal kunne bearbejde og præsentere informationer med relevans for innovationsprocessen samt forstå informationernes anvendelighed

Centrale teorier og modeller

  • Designprocesmodellen
  • Brugerrejse
  • Personas
  • Rapid prototyping
  • Innovative kompetencer
  • Stage Gate modellen
  • Lean Startupmodellen

Omfang

  • 10 – 12 moduler a 60 min.

Grad af elevautonomi

  • Mellem