Systime har indgået en aftale med Matas om at præsentere et casemateriale til brug i undervisningen og ved caseeksamen.
Matas opfylder alle vores ønsker til en optimal casevirksomhed: Kendt blandt eleverne, lokal forankring og attraktiv for eleverne som fremtidig læreplads. Matas er tilmed meget udviklingsorienteret, hvad angår bl.a. digitalisering, ESG og bæredygtighed, sociale medier, loyalitetsprogrammer, e-commerce og social ansvarlighed.
Fun fact:
- Club Matas har over 2 mio. medlemmer, svarende til over 40 % af Danmarks befolkning
- 84 % af alle kvinder mellem 18 og 80 år er medlem af Club Matas.
Casematerialet vil i sin endelig form rumme:
- 20 skarpe til Matas
- temaer om fx marketing og e-commerce, kommunikation og økonomi
- fagsider med matrix, der indeholder kernestof og links til relevant iBogsindhold
- eksemplariske caseopgaver til de enkelte grundfag, fx til faget afsætning, virksomhedsøkonomi og engelsk
- på vej er også opgaver til matematik, organisation, erhvervsinformatik, samfundsfag og dansk.
Eleverne kan allerede "få Matas ind under huden" med 20 skarpe, der er et tværfagligt koncept, der udfordrer eleverne med informationssøgning. Brug dem fx til en fokusdag på skolen. Til konceptet hører lærertips, så du kan guide eleverne til at lære Matas at kende.
I disse dage planlægger og gennemfører vi en del videointerviews med nøglepersoner i Matas, idet vi besøger en butik, hvor vi interviewer en Store Manager og en butikselev. Desuden har vi aftaler med ansatte indenfor marketing og e-commerce, økonomi og kommunikation. Hermed sikrer vi os, at indholdet rammer faglige mål og kernestof i samtlige grundfag.
Se eksempel på video med Anja Andreasen, Finance Business Partner hos Matas:
Vi glæder os til samarbejdet med Matas og til at præsentere Matas som casevirksomhed, idet casematerialet supplerer casemateriale om: JYSK, Dagrofa, SPORT24 og Shaping New Tomorrow.
Casematerialet offentliggøres løbende og går endeligt i luften primo april. Materialet kommer til at bo i Studievaner på EUD/EUX.